sobota, 4 kwietnia 2020

Spis recenzji z polskich czasopism komputerowych



Zdawać by się mogło, że kwarantanna podczas pandemii coronawirusa to czas, który można poświęcić na granie w przygodówki i pisanie bloga. A tu jakoś nie bardzo. Ciągle coś innego odwraca uwagę.

W międzyczasie zająłem się również projektem, który choć trochę jest związany z moją odyseją: zacząłem sporządzać spis recenzji gier i programów z polskich czasopism komputerowych. Aż tak mi się nudzi.

Robię to z prostego powodu. Gdy to tylko możliwe chciałbym w swoich postach zamieszczać informację o recenzjach i opisach z tychże periodyków, jednak szukanie konkretnych tytułów to często mozolne zadanie. Recenzje często ukazują się z opóźnieniem, a jeśli mowa o najdawniejszych czasach to już w ogóle panowała wolna amerykana i opisy gier potrafiły pojawić się po latach. Pomyślałem, że taka lista to byłoby spore ułatwienie. Oczywiście wszystko wygląda fajnie na początku, potem okazuje się, że wziąłem na barki kolejne ogromne wyzwanie.

Jestem póki co na początku drogi i wiele pól w arkuszu do zapełnienia przede mną, ale lubię przeglądać te stare czasopisma, więc może jakoś podołam. Większość moich materiałów ściągam ze strony archive.org lub stare.e-gry.net, roczniki CD-Action były kiedyś zamieszone na jednej z płyt. Niestety nie wszystkie numery są dostępne on-line, więc już wiem, że póki co baza nie będzie kompletna, ale to problem na przyszłość. Póki co spis obejmuje magazyny: CD-Action, Świat Gier Komputerowych, Top-Secret, Gambler, Gry komputerowe, Reset.

Link do spisu: Spis recenzji - zamieszczę go również na pasku bocznym strony głównej bloga.. Trzymajcie kciuki.

Ps. Nie będę tam zamieszczał spisu recenzji z najkultowszego magazynu czyli Secret Service. Ale dlaczego, ktoś może zapytać. Ano, tę robotę już ktoś za mnie odwalił, a ja nie będę się narzucał ;)
Ten spis znajdziecie tutaj: RetroArcadeBox

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz